ثبت مادرید

در گذشته اشخاص حقیقی و حقوقی جهت ثبت بین ­المللی برند مجبور بودند که برند را به صورت جداگانه در تک ­تک کشورهای موردنظر خود ثبت کنند. از این رو ملزم به ترجمه مدارک مورد نیاز به زبان تمام کشورهای مد نظر و پرداخت هزینه ­های هنگفت می شدند تا اینکه برخی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس برای رفع این معضلات دست به کار شدند و طی تشکیل یک اتحادیه، سیستم ثبت برند مادرید را تصویب کردند. سیستم ثبت مادرید از موافقتنامه مادرید، پروتکل مرتبط با آن و آیین­ نامه­ای متشکل از موافقتنامه و پروتکل تشکیل می­شود.

برای ثبت بین ­المللی برند تحت سیستم مادرید کافی است که ابتدا برند را در کشور مبدأ ثبت کرد و سپس تقاضانامه­ ای مبنی بر ثبت برند در تمام یا تعداد مشخصی از کشورهای عضو سیستم مادرید ارائه نمود. یعنی دیگر لازم نیست که مدارک مورد نیاز را به چند زبان مختلف ترجمه کرد و چندین بار هزینه ثبت پرداخت نمود؛ حالا ارائه تنها یک تقاضانامه به زبان فرانسوی، انگلیسی یا اسپانیایی و پرداخت یک بار هزینه ثبت بین ­المللی برند کفایت می­کند.

علاوه بر این چنانچه در آینده تغییراتی در برند موردنظر اعمال کنید؛ کافی است که فقط فرم­های مربوطه را تکمیل و هزینه کمی را پرداخت کنید تا تغییرات در سطح بین ­المللی اعمال شوند. در حال حاضر، ۸۵ کشور از جمله ایران عضو سیستم ثبت مادرید هستند. مرجع ثبت برند در تمام یا تعدادی از این کشورها، سازمان بین ­المللی مالکیت معنوی وایپو (WIPO) است.







مزایای ثبت بین ­المللی برند تحت سیستم مادرید

ثبت برند در تمام یا تعدادی از کشورهای عضو سیستم مادرید فقط با ارائه یک تقاضانامه

تسریع و تسهیل روند ثبت بین ­المللی برند

کاهش هزینه ثبت بین ­المللی برند

اعمال آسان تغییرات ایجاد شده در برند در سطح بین ­المللی






مدارک

درخواست کتبی جهت ثبت بین­المللی برند که باید حاوی نام کشورهای مد نظر باشد.

مدارک و اسناد مربوط به ثبت برند در کشور مبدأ

تصویر برابر با اصل مدارک شناسایی مدیران شرکت و صاحبان حق امضا یا تصویر مدارک شناسایی متقاضی حقیقی

روزنامه­های حاوی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت


انتخاب کشورهای مدنظر و پر کردن فرم لاتین

تکمیل فرم هزینه­ ها که باید متقاضی ذیل آن را مهر و امضا کند

گواهی پرداخت هزینه­های ثبت بین­المللی برند



Top